Alaisten johtamisen salaisuudet
Eivätkö alaisesi arvosta sinua? Puuttuuko työntekijöiltäsi motivaatio töitten tekemiseen? Jos vastasit myönteisesti näihin kysymyksiin, tämä blogi on juuri sinua varten. Tässä blogitekstissä jaan ne johtamisen salaisuudet, joiden olen huomannut toimivan


Älä kritisoi tai valita ihmisistä
Varmin tapa tuhota ihmisten motivaatio on jatkuvasti kritisoida heitä tai valittaa heistä. Jos he tekevät virheen, laita se perspektiiviin asioiden kanssa, jotka he tekevät jatkuvasti hyvin. Korosta positiivisia asioita ja käytä virheet mahdollisina parannuksina. Tämä johtaa meidät seuraavaan kohtaan.
Anna kehuja kaikista parannuksista
Psykologit havaitsivat kauan sitten, että kun vahvistat positiivisesti haluttua käyttäytymistä, ihmiset toistavat todennäköisemmin tätä käyttäytymistä. Suurin osa ihmisistä haluaa toimia oikein, mikä tarkoittaa, että saavutat paljon enemmän menestystä tiimisi johtamisessa, jos keskityt positiivisen vahvistuksen käyttämiseen negatiivisten toimien, kuten uhkien ja pelkotaktiikoiden sijasta.
Anna rehellistä palautetta
Kaikki ihmiset haluavat kokea olevansa tärkeitä. Yksi helpoimmista tavoista, joilla voit auttaa työntekijöitäsi kokemaan olevansa tärkeitä, on se, että tarjoat rehellistä ja vilpitöntä kiitosta ja arvostusta heille. Tämä on luultavasti yksi tehokkaimmista keinoista parantaa työntekijöidesi motivaatiota, joita koskaan voi käyttää.
Kannusta ihmisiä puhumaan ja kuuntele ihmisiä
Ihmiset haluavat tulla kuulluksi, todella kuulluksi. Siksi kannattaa antaa työntekijöillesi mahdollisuus puhua sinulle. Sinun tulee kuitenkin aidosti kuunnella alaisiasi, muuten he voivat närkästyä sinulle. Kun alaisesi puhuvat enemmän, tulet myös oppimaan yrityksesi epäkohdista ja niistä yksilöistä, jotka eivät tee kaikkeansa yrityksesi eteen.
Ole aidosti kiinnostunut ihmisistä
Kaikki ihmiset ovat luonnollisesti eniten kiinnostuneita itsestään. Alaisesi siksi arvostavat sinua enemmän ja ovat valmiita tekemään enemmän töitä yrityksesi eteen, kun olet aidosti kiinnostunut heistä. Välitä siis työntekijöistäsi ja tulet taatusti voittamaan työelämässä!
